2010-06-01

Skissutmaning på Vedum scrap och tryck

Hittade en jättehärlig skiss hos Vedum Scrap&Tryck som jag gick igång på. Så här blev min tolkning.
Jag har använt cardstock i färgen kraft, mönstrat papper från Fancy Pants och så har jag använt lite vitt well-papp och en prickig cardstock till molnen. Några fragments slank med på ett hörn.
Hjärtat är chipboard inklätt i papper och inlindat i silvertråd. En söt silverblomma på oxå. Swirlsen har jag klippt ut ur chipboard och färgat med pumice stone.
Rubriken är Grungeboard-bokstäver från Tim Holtz som jag färgat med distressink - Pumice stone och sedan satt crackle paint - rock candy på.
Fågeln är färglagd på samma sätt som bosktäverna men här hade jag lite broken china oxå.

5 kommentarer:

Mija ♥ sa...

Men duuuuuuu så läcker! Nu blev jag skaparsugen...

Andrea - Wales, UK sa...

Amazing Layout...gorgeous colours!

xx

Ulla sa...

Så läcker, gillade upplägget. Fågeln var också cool...

Mija ♥ sa...

Det finns en överraskning på min blogg till dig!

A'laEmmeli sa...

Superläcker skiss och jättevackert foto! ♥ Kram!