2011-03-03

Födelsedagskalas

Grön cardstock i en av mina favoritfärger, lite akrylfärg och en remsa randigt mönsterpapper från Fancy Pants.
Superläckra overlays från Glitz och mist blandad på vit akrylfärg och vatten. Blir lite som misten chalkboard.
Stora blaffiga blommor gjorda av kaffefilter, glimmermist och glitterlim. Man gör som med de vanliga små snurr-blommorna fast myckert större. Spraya ner kaffefilters-snurran med färg eller färga in med distressink eller akvarell-färg. Låt torka ordentligt och snurra sedan ihop och fäst i botten. Muffla till lite så dom får form som du vill ha och glittra på lite glitter kanske... eller mer färg.... endast fantasin sätter gränser :-). Ide'n hittade jag på en polsk scrapbooking-sida. En otroligt duktig tjej som är väl värd ett besök!

4 kommentarer:

glaha sa...

Mycket läcker och blommerna helt underbara, dessa måste jag testa att göra själv

Tina sa...

såååå snyggt!!!
måste testa att göra blommorna!!!

Mija ♥ sa...

mmmm - så härlig..melittablommorna måste jag prova

Mija ♥ sa...

mmmm - så härlig..melittablommorna måste jag prova