2011-10-21

Surdeg

Ja, jag är helt såld!, och snart är den min:
Och jag vet, vad dålig jag är som inte har uppdaterat här....Jag har flera saker liggandes som inte är fotade än, det är ju SÅ mörkt när jag kommer hem på kvällarna. Håller på att sticka en krage till mig själv i mjukaste underbaraste kidsilk-garn och en kofta till nya lilla ljuvliga Jacob är nästan klar, bara oket och monteringen kvar. En LO, ett kort och inte mindre än TRE minialbum ligger på bordet... jo albumen är inte riktigt färdiga - saknar lite bilder. Ett av dom har blivit en bakbok - ja just det - med surdegsrecept.
I går kväll gjorde jag ljuvliga Levains och i morse gjorde jag deg till baguetter som det ska bjudas på ikväll när gästerna kommer - doppas i lite olivolja med pressad vitlök och lite basilika i... hoppas det går hem!
Men nu är fikarasten slut och jag måste återgå till det ekonomiskt mest lönsamma arbetet :-).

Inga kommentarer: