2009-10-25

Farfar

Min farfar var fiskare och jägare. Det här är en gammal bild som hittades i en koffert hos min
farfars bror när han gick bort för några år sedan. Det är så otroligt värdefullt med dessa gamla bilder och jag har några till som väntar på att bli scrappade. Kvaliteten på bilderna kanske inte är superbra men det är ju minnena. Jag har scannat in och sedan framkallat på nytt för att inte råka förstöra orginalbilden.
Pappret kommer från Fancy pants. Jag har använt vit spets som jag färgat in med distresser och lite glimmermist. Lite mönstrat papper från Graphic45 och biljetter och fotohörn från Tim Holtz. den stora Pebblen kommer från Prima och på bokstäverna och klockan har jag satt ett lagger med crackle gloss. Kompassen är en mask som jag skrev ut på min Craft Robo och sedan drog med lite distressfärg över. Orginalbilden är en mask från Tim Holtz. Pärlorna är från Inkido och nålens huvud har jag målat med ProMarker för att få samma nyans som på pärlorna.

Inga kommentarer: