2010-09-05

Nothing compares 2 U

Ännu ett ljust alster... mycket crackle paint, spets och rivna kanter. Fotot är på min son taget för några år sedan. Lite hårda skuggor på bilderna visar att vi haft en fantastiskt vacker dag med strålande sol :-).
Det mönstrade pappret är ett gammalt underbart BG - Wisteria, greenhouse tror jag bestämt att det var.
En härlig grungeboardfågel från Tim Holtz målad med cracklepaint i färgen picket fence... mmmm har redan gjort slut på min första burk... på mindre än en vecka :-).
Crackle paint även runt fotot... det blev SÅ snyggt. Men eftersom den fäster dåligt på fotopappret så har jag efter att färgen torkat limmat lite ovanpå med vanligt scrap-lim, liksom dragit ut lite med fingret för att hålla den krackelerad färgen på plats.
Tre knappar på en tråd, härlig spets från prima, ett prickigt organza och ett mintgrönt pärlfloss.
Bokstäverna var några gamla glittriga saker jag hittade här i gömmorna men lite crackle paint på dom så var dom som nya! Fjärilen är utklippt ur ett mönsterpapper från DCWV.