2010-09-03

Bokmärke till augusti-utmaningen på Pysseltagen

Så här blev mitt bokmärke till pysseltagens augusti-utmaning. Jag har använt mig av Primas nya ljuvliga papper från serien Jack'n Jill.
Längs kanten har jag gjort små hål med en nål och med hjälp av min designruler från TH. Sedan har jag använt en mycket fin virknål och ett tunt tunt garn, bara snäppet tjockare än sytråd och virkat längs kanten. Längst ner gjorde jag en lite extra bred kant.
Längst ner har jag broderat på små vita pärlor och likaså i hörnet på det blå hjärtat som jag oxå sytt stygn längs kanten på. Fjärilen är utklippt ur papprets baksida/framsida och glittrad med Stardust-glitter. Ängeln är utskriven på cardstock.
Baksidan är lite enklare med bara en blomma, en knapp och några pärlor. Vill ju gärna att boken ska gå att stänga oxå :-).

Inga kommentarer: