2010-09-26

Fika

Idag har det varit en intensiv dag, scrapbookingmässa i Helsingborg med grym migrän... inte kul. Känner mig som en gammal urvriden drogad disktrasa nu. Men eftersom inget hjälper och jag mår skit oavsett vad jag gör så scrappade jag lite nu i kväll.
Hittade en bild på min mormor som gick bort för drygt tio år sedan. Har inte så många bilder på henne så jag blir så glad varje gång jag hittar någon även om det kanske inte är världens bästa bilder! Jag scrappade bilden utifrån en skiss jag hittade på scrapbook deals 4u's blogg.
Jag har använt papper från Basic grey och Prima. Tape, grungeboardbokstäver och crackel paint från Tim Holtz. Blommorna har jag knåpat ihop själv, ja inte den vita då så klart.
 En hälrig spets sitter bakom blommorna, fyndade jag på en symaskinsbutik.
 På mässan idag hittade Mija såna fina bokstäver från Cosmo Cricket som jag oxå bara var tvungen att ha. Jag har sytt lite med symansiken oxå, först en kant ytterst och sedan en kant runt Primapappret oxå, kom ju så klart på att jag var tvungen att göra det efter att jag satt på allting men det blev inte så dumt ändå. Jag sydde helt enkelt rakt över alltsammans :-), blev riktigt nöjd med det resultatet!
En bit rosa papper med papperstape på. Provade att måla lite crackle paint ovanpå men den lossnade från tapen... men det gjorde ju absolut ingenting!

1 kommentar:

A'laEmmeli sa...

Åh vilken underbar layout! ♥ Outstanding! Tack för att du sa till om mitt kontaktformulär, jag har ändrat det nu så man kan maila direkt till min mail: emmei@steinwall.se Kram!