2011-02-13

Det luktar litet barn

Jag har använt ett papper från Fancy Pants - road show som jag beskurit lite för att det ska synas lite vit kant och sedan fäst på ett vitt cardstock, dels för att få en ram men oxå för att det ska bli lite stadigare. Jag gillar när det inte fladdrar om papprena. Sedan har jag skrivit med svart penna direkt på en del av den söta dikten - det luktar litet barn här. Fotot har länge varit helt hopplöst, precis som alla mina bb-bilder som är helt gula och konstiga i färgerna. Men jag scannade in och skrev ut svart-vitt och så har jag klippt ut lilla Emma för att få bort landstingsstämplade lakan :-).
En fantastiskt fin cremefärgad rosbård och ett ljuvlig spet. Blommorna kommer från vinsten jag fick från Emmeli och som passar perfekt i färg här. Lite pebbles och en söt knapp.

2 kommentarer:

Tina sa...

helt underbar!

A'laEmmeli sa...

Va du är grym på att doodla och att skriva snyggt! Älskar din konstnärliga handstil - så vackert! Layouten är ljulig! Kram!