2011-02-12

Leka med dockor

Härligt med helg... även om barnen är sjuka IGEN - suck. Men men, strålande väder ger energi och här kommer min tolkning av Lscrapbookings skiss för februaris månadsutmaning:
Jag bara älskar det där mönstrade pappret från Crate men det är egentligen inte "mina" färger så det var verkligen en utmaning och jag är lite tveksam till resultatet. Men basen är vit cardstock och jag har sytt fast både det blommiga pappret och det rosa från BG med symaskin. Har oxå sytt en zick-zack-söm som en ram utanför det mönstrade pappret.
Blommorna har jag gjort med hjälp av en blomstans och sedan har jag klippt ett jack för att klista ihop två blomblad så den blir lite med 3d. en knapp i mitten och lite satinband. Pappret kommer från Sassafras Lass
Molnet har jag gjort i cernitlera - ja jag älskar dom, har fler på gång i ugnen :-). Hittade en jättesöt sida på internet där man gjort massor av figurer i cernitlera så det var ju bara att åka ner på stan och handla lite!

3 kommentarer:

Ulrika aka LillBlomman sa...

INte ska du vara tveksam!!! Helt undebar layout! Vad skoj att du ville vara me doch tolka skissen! Kramar!

Tina sa...

snyggt! gillar verkligen layouten!
Den måste scrapliftas!!!!

Anonym sa...

Ah jag smaskar i färgerna! Helt underbar! Tack för ditt bidrag! Kram!