2010-12-14

Pappersgran

I måndags när vi var lediga jag och Emma hade vi en härlig dag. Vi började med att göra brunkålen till julafton och sedan slog vi till och gjorde en omgång med farmors underbara glödhoppor. Sedan satte vi igång att pyssla lite. Jag hade surfat runt lite och hittade lite härlig inspiration på Jånnas blog. Hon hade gjort så fin gran så jag och Emma var bara tvugna att härmas lite! Först gjorde vi en gran till dagisfröknarna och sedan en till Emmma och en till min färglada hörna och så har jag gjort en vit som ska få stå i hallen när den är klar... hittade inte någon kruka men vänta bara, det kommer bild :-).
Här limmas det för fulla muggar!
Så här blev den ena granen:
 Så här blev dagisgranen som Emma hjälpt till med:

2 kommentarer:

bakom berget sa...

Men hallå där i stugan!! Nu var det väl i alla fall alldeles för länge sen vi hördes av!
Vilka fina granar ni har gjort.Kan tänka mig att dom som får dom, kommer att jubla.Må så gott allihopa!
Vi kan väl höras på mailen innan jul...
KRAAAAAM från Åsa.

A'laEmmeli sa...

Wow, vilken grym gran ni gjort! Superkul och färgglad idé! Kram Emmeli ♥