2011-01-27

Toalettkungen

Det här är ett gammalt 70-talsfoto som jag hittade i gömmorna. Det är en helt underbar "vardagsbild" som jag bara var tvungen att scrappa. Hade lite svårt att få till det med färgerna så att det inte skulle bli för murrigt. Bilden i sig är ju inte helt skarp heller. Men jag använde ett vit cardstock som bas som jag sprayade med blågrå och brun mist. Sedan hittade jag en bit mönstrat från Fancy Pants som gick bra i tonerna.
Stjärnbård i chipboard från Tant Scrappa - fin som den är här, har bara chalkat med lite brunt på kanterna. Metallklocka, pin och biljett från Tim Holtz.
Bokstäver från Adornit
Tape och en annan metall-fnurr från TH. Cirklarna har jag sandpapprat för att få fram lite vit kärna och sedan har jag chalkat kanterna lite och doodlat lite med brun penna här och var.

Inga kommentarer: