2009-09-12

Dopkort på beställning

Det här kortet är ett beställningskort till en ny liten kille som ska döpas till Malte. Basen är vanlig ljusblå cardstock, ett gammalt vellumpapper, några öljetter och lite sidenband. På detta har jag monterat ett hjärta som jag klippt ut på frihand ur blompräglad vit cardstock, barnvagnen med bebisen och nappflaskan har jag ritat på akvarellpapper och sedan färglagt med pro-marker-pennor. Bilden är inspirerad av en gammal tilda-stämpel från panduro som fanns för några år sedan. På dopdagen är utskrivet på skrivaren och till sist har jag fäst tre små vita blommor med en ljusblå halvpärla i mitten.

Innut i kortet har jag oxå ett handutklippt hjärta, en cirkel med en blomma i mitten och textat har jag gjort för hand. Nallen har jag ritat på akvarellpapper och färglagt med promarkers och kanten på det vita pappret är stansat med Martha Stewart kantstans.
That's it.

1 kommentar:

Sonja sa...

Vilket gulligt kort min vän..
Kram