2009-12-30

Öland + Sketch #84

Fastnade för Sketch #84 på creative scrappers och här kommer min tolkning. Gillade den rena stilen i skissen och försökte behålla den men ändå "klä på" den lite.
Fotot har Johan tagit när vi var på Öland i höstas på lite minisemester.
Bakgrundspappret är ett helt underbart cardstock från Coredinations, det har en kärna som är ljusare än det översta lagret och blir superfint när man sandpapprar. Jag har distressat kanterna ganska mycket med sandpapper och även bakom rubriken. De andra papprena kommer från Fancy Pants och Basic Grey. Det prickiga är från BG nya serie Sugar rush.
Bokstäverna är grungeboard som jag sprayat med glimmermist i färgen graphite och sedan haft på Inkidos Chunky Crystals på.
En läcker metall-tag inköpt på Krukeriet i Halmstad. Pärlor och små minipebbles (som jag fått av Mija, liksom den superfina lilla mosaik-biten.)

Metallbricka från Tim Holtz och den lilla runda med hål satt faktiskt på baksidan av metalltagen men ramlade av när jag tappade den i golvet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmmmmm me like)

Kristine sa...

this layout is beautiful! Thank you for sharing this with us...

Kristine sa...

if you are interested in being a guest designer for Creative Scrappers in February, please email me!