2011-05-24

Katten Calle för Stellas


Älskade katten Calle som vi hade när Elias föddes och som fortfarande fattas oss efter så lång tid. Calle var egentligen en tjej... men det upptäckte vi inte förrän hon löpte första gången :-) och då hette hon ju redan Calle...
Jag älskar ju prickigt som ni kanske redan noterat, och här har jag använt ett från Pink Paislees Soiree-kollektion som bakgrundspapper. På bakgrunden har jag målat med vit gesso och sedan med crackle paint i picket fence-färgen.
De glittriga bokstäverna är egentligen mintgröna från början men jag har målat dom med blå ProMarker för att få rätt nyans. De gula foam-bokstäverna kommer oxå från Pink Paislee.
En gammal chipboard-knapp som hade julmotiv sandpapprade jag lite och målade med glimmer glam-färg i turkost. Mönstrade papper från Pink Paislee och October afternoon.

Nu är det inte många dagar kvar att vara med och tävla i maj månads tävling. Kika in här och skicka in ett bidrag vettja!!!

1 kommentar:

Cilla sa...

Himla fin! Läckra, glada färger!