2011-02-03

Veckans skiss v5

V5 Hade rara Emmeli /A'la Emmeli gjort skissen på veckans skiss och så här blev min tolkning.
Fotot är ett gammalt på min mamma när hon var liten. Jag har scannat in och skrivit ut på laserskrivare och sedan lackat med crackle paint - clear. Har använt vit bas och mönstrat papper från... ja vad var det nu.. inget av mina vanliga mönsterpappertillverkare... näe, kommer inte ihåg - men gulligt är det ju.
Blommorna har jag klippt ut ur mönsterpappret och snurrblomman har jag snurrat ihop själv i grönt papper. Hjärtanen är från en bit spillpapper från SFL.

Ja, jag är inne på pasteller och gullegull... det blir nog ändring snart :-), men just nu så vill jag har lite glädje och myspys i mina bilder!

1 kommentar:

Aase sa...

Den är ljuvligt vacker Så fina detaljer!

Kram Aase