2009-11-25

Live Life Dream - Mija

Härlig Mija utmanade mig att scrappa ett foto på henne och så här blev resultatet. Valde att göra en canvas som hon kanske kan ha i sitt nya pysselrum :-). Inte lätt att scrappa någon som är så go och göra henne rättvisa men jag hoppas att hon blir nöjd i alla fall!
Jag grundade canvasen med slarvigt målad matt akryllfärg - svart. sedan lite fancypantspapper, Tim Holtz stämplar, och annat smått och gott. Fotot har jag skrivit ut på matt papper och jag har satt ett fotofilter över som gör att det ser lite ut som om det är tryckt på canvasduk. Ögat är en förstoring från en av ögonen på fotot som jag skrivit ut och satt bakom en Fragment.
Pebble från Prima och silvertråd. Rubriken har jag svampat genom en mask jag skar ut med min Craft ROBO.
Klippte ut en fågel i grungeboard och målade den med svart crackle paint.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhhhhhh herregud så underbart fin! Hur ska jag kunna matcha detta! Du är helt fantastisk goa' Annlouise. "You got a freind":)

Kram, Mija