2009-11-13

Novemberskissen på Scrapptorget

Här har jag tolkat skissen på Scrapptorget med ett foto av barnen när de bakar bullar. Bakgrundspappret och det "enfärgade" gula är från Basic Grey och det prickiga kommer från 7gypsies. Jag har stämplat och använt pärlor och en pebble från Prima samt sytt med bomullstråd.
Blomman har jag gjort själv genom att färga in ett ljusblått papper med distressink och sedan stämplade jag på med en textstämpe. Rev ut cirklar i olika storlekar som jag knölade ihop och sedan chalkade och monterade ihop med en stor brad från YouDo som jag dekorerat med halvpärlor och crackle accent. Bakom är en gammal stor blomma som jag slet isär och klippte till så den passade.
De små bokstäverna är från Adornit och dekorerade med 3d-lack. Bokstäverna i rubriken är från lite olika thickers-alfabet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken himla fin LO :)
Var ju tvungen att kika in här när jag såg den hos Scrapptorget! Jag kommer garanterat kika in här snart igen, vilken inspirationskälla du är!
Grattis till vinsten :)
Kram,
Mli